Sniper Fury, tak Gameloft nazval svoji novou hru, kterou vydal pro počítače s Windows 10 a telefony s Windows 10 Mobile, zhruba před dvěma týdny.

Tuto novinku s pořádnou herní náloží jsme pro vás otestovali a nyní zde máme recenzi.

V klidu vyčkáváte a pozorujete vojáky. Jedna správná střela a už padají k zemi. Při výstřelu jako by se čas zastavil a vy si můžete vychutnat let vystřeleného projektilu, ale jen do té doby, než se zaboří do těla nepřítele. Občas se stane to, že smrtící rána přijde do kotníku, zbraně, či kolene, což už moc dobře nevypadá. To, co právě popisuji, a mnoho dalších detailů dělá řada velmi podobných her, které umí přesně to samé a hru to poté dokáže pořádně zkazit.

Sniper Fury - sniper

Sniper Fury – sniper

Nejen odstřelovač

V mnoha misích si nebudete hrát pouze na odstřelovače, ale v několika misích “vezmete” útočnou pušku a postavíte se vojákům pěkně zpříma. Stále je to však střelnice, takže jen stojíte a máte 180° výhled, necháte do sebe střílet a nijak se nekryjete. To už v dnešní době vypadá trochu úsměvně a bylo by dobré mít nějaké tlačítko pro schování se za překážku při nabíjení zbraně. Vraťme se ale k odstřelovacím misím. V těch se stále mění zadání – třeba zneškodnění vrtulníku je fajn oživení.

Krátké mise

Vývojáři se asi při vývoji hry předháněli v tom, jak krátké mise dokážou  vytvořit. A to nepřeháním, některé úrovně mi nezabraly ani patnáct sekund. Zamířit, vystřelit. Konec. Když uvážíte, že za každou hru musíte zaplatit energií, nebudete mít z tak krátkých misí radost. “Příběhové” úkoly jsou vlastně takové dvě normální mise spojené dohromady, ale garantuji vám, že pod jednu minutu zvládnete každou misi. Také za ni zaplatíte energie dvě. Je to hra na cesty. Hodí se pak pokud máte vyloženě jen pár minut na hraní. Nevýhodou je, že k její vysoké grafické náročnosti je potřeba mít přístup i k internetu.

Sniper Fury - start hry

Sniper Fury – start hry

Pokud se vám líbí grafika a chcete u hry zůstat déle, máte smůlu a musíte si počkat na další energii. A energie není jediným důvodem, proč se můžete zaseknout. Je třeba vylepšovat zbraně. Fakticky musíte vylepšovat po každé hře. To stojí bankovky. Jenže jednou za čas přijde stěžejní vylepšení, pro které je třeba ještě najít speciální předmět a zaplatit značnou sumu ve zlatě. I to se pro vás tak nejednou stane mrtvým bodem.

Pouze střelnice

Vylepšujete svou základnu a můžete napadat základny ostatních hráčů. Za to získáváte zlato. Také obsazujete obranu, ve které vylepšujete bojovníky, zvyšujete jejich úroveň a vůbec máte pocit, že hrajete úplně jinou hru. Prostě mnoho her v jedné.

Sniper Fury - utočná puška

Sniper Fury – utočná puška

3

Sniper Fury – utočná puška

Je tu spousta věcí, které jsem dosud nepochopil. To, co by však mělo být hlavní, není dostatečně na očích, ale zároveň to nenabízí žádnou hloubku. Mise jsou krátké, vždy po vás chtějí jen zamířit a vystřelit na daný cíl. Při porovnání s Hitman: Sniper se budete pouze usmívat, jak moc si odstřelovací hry mohou být nepodobné.

Závěr

Sniper Fury vypadá hezky, zpomalené záběry jsou elegantní a nejeden zásah do hlavy si skutečně zapamatuje a prožijete ho. Jenže za tímto hezkým obalem se skrývá notně osekaná a výrazně neoriginální střílečka, která sama neví, co chce. Vše, co je kritizováno na hrách “zdarma”, tu najdete. Pokud jste však příležitostný hráč a máte na hraní vždy jen pár krátkých chvil, můžete si užít trochu toho výbušného divadla.

Hru si můžete zdarma stáhnout ve Store, přes odkaz, nebo pomocí QR code.

Stažení ze Storu

QR code